|
|
Diskusn boardy |
|
|
|
Najnovie lnky |
|
Automatická textová správa Vocko Tutoril  07.06.2009 : 11:02:12
|
V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom. |
|
|
|
|
Env_mirror alebo zrkadlenie modelov Vocko Tutoril  24.04.2009 : 18:49:30
|
Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii. |
|
|
HL2 : Obloukový prùchod R4z0r Tutoril  01.05.2008 : 05:48:46
|
Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem... |
|
|
|
|
Pridanie mp3 do spiritu NICKSss Tutoril  02.03.2008 : 20:55:09
|

Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.
Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite
pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani
fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá... |
|
|
*locus Deli Tutoril  22.02.2008 : 20:13:47
|
Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
|
|
|
Spirit of Half-Life - Predstavenie Wizz Tutoril  27.10.2007 : 08:52:04
|
Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov  |
|
|
|
Prvá miestnosť Shade [17.09.2003 : 21:16:15] 21 Tutoril 
tan : 8782
Priemern znmka : 2.38 |
Ak patríte medzi tých, čo ešte nevedia vytvoriť ani prvú miestnosť, tak je tento článok určený práve Vám. V tomto článku budem vypisovať všetko pekne krok za krokom. Poďme teda na to.
Kliknite vľavo na lište na ikonu Block Tool. Potom v nejakom z tých troch okien s mriežkou natiahnite štvorec. V tomto okne vidíte štvorec, ale v ďalších dvoch vidíte malý obdĺžnik. V jednom s tých dvoch okien ten obdĺžnik roztiahnite na štvorec. Teraz stlačte ENTER. Teraz sa Vám v tom štvrtom okne zjavila kocka. Ak si ju chcete obzrieť, nastavte sa myšou do toho okna a stlačte Z. Teraz sa tam môžete „prechádzať“ ako v hre(až na to, že chodíte cez steny, a lietate). Ak Vás to už prestalo baviť, stlačte ešte raz Z. Na lište(vľavo) vyberte tú šípku(Selection Tool). Pozrite sa do jedného z tých troch okien a uvidíte, že ten štvorec má v sebe krížik, kliknite naň. Ak ste to všetko spravili správne, mal by sa ten štvorec vysvietiť na červeno. Keď je vysvietený, kliknite naň pravým tlačítkom myši a z ponuky vyberte HOLLOW.
Funkcia HOLLOW spraví z tej našej plnej kocky, dutú kocku(to znamená, že bude mať vnútro prázdne a okolo steny). To číslo, ktoré sa tam zadáva, určuje aké hrubé majú byť tie steny. Štandartne je nastavená na 32. To znamená, že steny budú siahať 32 jednotiek dovnútra, keď zadáte záporné číslo, znamená to, že priestor v miestnosti bude taký ako kocka, a steny budú siahať smerom od kocky. |
Nastavte hodnotu na –5(takú hodnotu používam ja) a potvrďte. Teraz, keď sa v tom 3D okne pozriete do kocky, zistíte, že je dutá a má steny. To by bolo, ale tá textúra je v hre neviditeľná(používa sa na Entity o tých si povieme niekedy nabudúce). Takže vysvieťte kocku(alebo štvorec, to je jedno) a vpravo kliknite na Browse(vedľa toho obrázku). Ak máte načítané nejaké textúry, tak ich tam uvidíte. Teraz si vyberte jednu z nich a potvrďte. Teraz vľavo na lište kliknite na Apply Current Texture a to spôsobí, že celá naša miestnosť bude mať takú textúru, akú ste si vybrali. Teraz kocku odvysvieťte(kliknite niekam mimo kocky). Prvá miestnosť je hotová, ale ak sa chcete do nej pozrieť, musíte umiestniť Entitu info_player_start, aby hra vedela, kam má umiestniť hráča. Na lište kliknite na Entity tool a vpravo vyberte zo zoznamu entitu info_player_start. Teraz ju umiestnite niekam do miestnosti a dajte Enter(enter sa stláča iba keď ju umiestňujete v tých troch oknách s mriežkou, ak ste ju umiestnili v 3D okne Enter stláčať nemusíte). Dajte si pozor, aby entita nebola v zemi, alebo v nejakej stene, inak by sa hráč nemohol hýbať.
Ak ste to všetko spravili správne môžete si to vyrenderovať a poprechádzať sa v svojej prvej miestnosti. Pri renderovaní si nezabudnite skontrolovať, či máte RAD nastavený na No, inak by ste v miestnosti skoro nič nevideli(to sa používa pri svetlách).
Ak niečo neviete pochopiť, stiahnite si príkladovú mapu a z nej to možno pochopíte.
SBORY KU LNKU : | |
BODOVANIE LNKU Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
Priemern znmka : 2.38 Hlasovalo : 136
|
KOMENTRE KU LNKU Poet komentrov ku lnku : 30
2. Shade [17.09.2003-21:42] 13 | Ja to viem, ale ti pre ktorych je clanok urceny by to asi na prvy krat nepochopili. |
3. baB!TCHka [18.04.2006-13:43] 1912 | ale pochopily...stacilo napsat ze s tim se prepoitava svetlo ale do mapy jsme zadne nevlozily tudiz by to vypocitalo tmu...a kdyz je no zaradi tam symetricke osvetleni |
5. Badygard [29.10.2006-14:17] 2221 | Je to fakt dobre iba by ma zaujmalo co to znamena vyrenderovat
|
7. ProSoft [03.01.2007-19:57] 2269 | "vyrenderovat" slovo neni moc dobre pouzit pri clanku pre zaciatocnikov.. v buducnosti si mozu ho mylit s RENDER MODE. skor by som pouzil slovko "skompilovat". |
8. Vaber  [04.01.2007-13:03] 2270 | Mno, je pravda že ve VHE je použito slovo compile, ale render by šlo použít taky - to slovo afaik znamená vykonat, provést,.. a nemá s napøíklad vykreslováním (ikdyž se slovo pravdìpodobnì Render nejèastìji používá tam) v základu moc spoleènýho - render se používá i tøeba pøi tvorbì zvukù a (umìlé) hudby..C++ coder |
9. ProSoft [04.01.2007-13:21] 2271 | no ved nevravim ze nie, ale ked existuje specialne pre to pomenovanie tak preco nie s radostou pouzit to carovne slovicko a stale, tu ide o clanok pre uplnych zaciatocnikov, tak im to treba co najviac zjednodusit.. fuu, prave mam moznost si skusat ake tazke je niekoho toto ucit.. a este cez icq bez webkamery a vseckeho :D no amen :D |
10. Gonzo [04.01.2007-19:39] 2272 | Naco ti je webkamera ked niekoho ces naucit mapovat? to mu to tam secko ces ukazat :DCan´t see it, can´t stop it! |
12. ProSoft [05.01.2007-15:27] 2274 | hmm.. najlebsie by bolo keby som ho tu mal ale to je cez celu republiku  |
13. marsesworld [05.01.2007-16:19] 2275 | plz, nevíte nìkdo jak mám vyøešit problém se spouštìním hl1 map? vždycky mi to po spuštìní hl napíše, že nelze naèíst textury
co sem mám sakra napsat?? |
14. marsesworld [05.01.2007-16:19] 2276 | plz, nevíte nìkdo jak mám vyøešit problém se spouštìním hl1 map? vždycky mi to po spuštìní hl napíše, že nelze naèíst textury
co sem mám sakra napsat?? |
15. marsesworld [05.01.2007-16:20] 2277 | plz, nevíte nìkdo jak mám vyøešit problém se spouštìním hl1 map? vždycky mi to po spuštìní hl napíše, že nelze naèíst textury
co sem mám sakra napsat?? |
16. Deli  [05.01.2007-17:18] 2278 | Problem bude asi v tom ze wady s ktorimy si robil mapu nie su na spravnom mieste ... musia byt v zlozke valve ...Vešel sem do domu, který nebyl domem. Otevøel sem dveøe, které nebyli dveømi. A co sem vidìl, vidìl sem.... |
17. marsesworld [05.01.2007-17:48] 2280 | diky, "deli", uz to facha
co sem mám sakra napsat?? |
18. war52 [09.02.2007-14:34] 2321 | ludia,potrebuje nejaký editor na counter-strike
kde je? |
19. war52 [09.02.2007-14:34] 2322 | je na tejto stranke?
|
20. war52 [09.02.2007-14:39] 2323 | valve hammer editor je aj na CS ?
|
22. master [16.02.2007-11:30] 2330 | Chlapci pouzivajte zrozumitelny slovnik , ale inak je to fajn a lahke na pochopenie ... No ale problem je v tom ze vela ludi nema to stastie ako ja totiz ze vmojej triede sa traja ludia okrem mna venuju mappingu - najmä Frankie - takze vzdy sa mozem spytat a konfrontovat nazory ohladne mappingu ... Kebyze sa mam ucit iba z tutorialov a svojich tutorialov tak by som sa urcite nedopracoval k svojim priemernym vedomostiam ohladne Worldcraftu... Steven Seagal is the BEST ... |
23. Garmzas [08.05.2007-21:36] 2555 | mno já si ten editor stáhnul a není tam totálnì nic s èím by se mìlo pracovat. Na startu mi to píše No game configuration are avaible a pak ještì nìco. Asi mi nìco chybí, ale nikde nic není napsaný. Nemám na výbìr žádný textury a žádný tlaèíto Block Tool tam není, jedinì tlaèítko browse který je asi k nièemu, moc díky za radu |
24. Lucash [15.07.2007-16:30] 2681 | ja som vsetko urobil ale ked to chcem spustit tak mi vypise:WARNING: couldn't open \counter strike 1.6\valve\halflife.wad ale ja to tam mam |
26. R4z0r  [16.07.2007-21:33] 2685 | Rekl bych, ze tomu vadi tomu ta tecka - \counter strike 1.6\valve\halflife.wad |
28. JaNeS  [17.07.2007-11:18] 2689 | nie mozno, ale isto. Koli tomuto napr. vam nezoberie wadko z plochy, ked mate C://DOCUMENTS AND SETTING /... |
29. GrapFe [24.10.2010-11:15] 9172 | Zdravím. Je to pìkné ale nevíte kde stáhnu textury? |
30. GrapFe [24.10.2010-11:28] 9173 | Zdravím. Je to pìkné ale nevíte kde stáhnu textury? | Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU
|
|
|
|
|