Hlavn strnka    Vyhadvanie       Homepage    Registrcia   Prihlsenie
Rubriky
Tutorily
Recenzie
Rzne
Vyhadvanie
Odkazy
lenovia
Download
FRUM
IRC kanl
IRC web klient
GALRIA
Tutorily na XSI
RSS
Registrcia
Diskusn boardy
  • The lambda
  • Mapping
  • Modeling
  • Coding
  • Half-Life

  • Najnovie lnky
    Automatická textová správa
    Vocko Tutoril
    07.06.2009 : 11:02:12
    V tomto tutoriále si spravíme automatickú textovú správu, ktorá sa prehraje vždy s nejakým zvukom.
    Kompilovanie SDK aj na VC++ .Net 2003
    Vocko Tutoril
    10.05.2009 : 10:46:16
    Kto by si chcel pod¾a tutoriálov tu na lambde nieèo prida do kódu, stretne sa s problémom, neskompiluje to.
    Env_mirror alebo zrkadlenie modelov
    Vocko Tutoril
    24.04.2009 : 18:49:30
    Tutoriál na zrkadlenie tu už je, ale èo ak chceme odráža i modely? Na tom nám poslúži entita env_mirror, ktorá sa nachádza iba v Spirite 1.4 alebo novšej verzii.
    HL2 : Obloukový prùchod
    R4z0r Tutoril
    01.05.2008 : 05:48:46
    Dnes si ukážeme zpùsob, jak vytvoøit elegantní obloukový prùchod, bez nutnosti používat øezání geometrie brushem...
    Pridanie zoomu do mp5
    NICKSss Tutoril
    03.03.2008 : 18:55:16

    No,dnes si povieme ako prida zoom na mp5-ku namiesto granátu.
    Pridanie mp3 do spiritu
    NICKSss Tutoril
    02.03.2008 : 20:55:09

    Návod na pridanie mp3 do Half-Life 1 alebo Spirt 1.2,otestované na verzii 1.2.

    Asi už mate zbrane add-ons vo Spirite 1.2 a nechcete prejst na ver.1.4 lebo všetko stratite

    pre Mp3... Na internete som našiel návody pre HL1 a po anglicky ktoré po skompilovani

    fungovali asi takto : Aplikácia HL.EXE Neodpovedá...
    *locus
    Deli Tutoril
    22.02.2008 : 20:13:47
    Pre niektorých mapperov neznámy pojem, ale pre niektorých ve¾mi úèinná pomôcka.
    Vïaka tomuto príspevku sa vám posnažím priblíži tajomstvá jednej z najväèších zbraní spiritu.
    Spirit of Half-Life - Predstavenie
    Wizz Tutoril
    27.10.2007 : 08:52:04
    Predtým než sa pustíte do èítania, chcel by som Vás upozorni že èlánok už nemusí by 100% aktualny. Èlánok som totiž napísal ešte za svojich mladých èias - 13. júna 2004, èo je viac ako tri roky. Zverejni som sa ho rozhodol po nátlaku a výhražkach ostatných redaktorov
    Vlastné pomocné texty v menu.
    Wizz
    [12.03.2004 : 12:26:18] 97 Rôzne
    tan : 3024
    Priemern znmka : 1.25
    Dlho som rozmýšlal ako by sa dali zmeniť "pomocné" texty ktoré sa nachádzajú v menu Half-Life a jeho modov. Sú to tie šedé, ktoré sa nachádzajú pri každom tlačítku. Napríklad v Opposing Force to vyzerá takto :



    Tak som sa začal prekutrávať v súboroch, ktoré by mohli mať s týmito textami niečo spoločné. Dostal som sa až ku súboru STRINGS.LST v adresári gfx/shell/ ktorý sa nachádza v hlavnom adrsári (alebo paku) vybraného modu. Taký malý detail je, že v pôvodnom HL sa tento súbor nevyskituje. Takže pokiaľ si chcete zmeniť texty vo Vašom HL, prípadne vo Vašom mode, musíte si ho vytvoriť. Je to normálny textový súbor, len ho pomenujte "strings.lst". Ja ho editujem cez normálny NOTEPAD.

    Vlastné texty sú zastupované číselnou hodnotou, indexom. Ukážka z Opposing Force :

    189 "Begin a new mission, soldier."


    S príkladu nám vyplíva že číslo 189 zastupuje text Begin a new mission, soldier. Ale samozrejme že je tu malý háčik. Možno Vás napadlo že ako zistím aké číslo patrí ku akéj položke. Ako zistím napríklad číslo textu "Off for a little basic training" ? To už je trochu zložitejšie, a nenašiel som lepšiu metódu ako skúšať rôzne čísla. Ku tomuto sa ale viaže ešte jeden problémik, a síce že týcho čísiel je niečo cez 500.

    Tak som zapol PHPčko (normálny človek sa teraz asi spýta že čo to má s tým spoločné) a spravil primitívny cyklus ktorý mi vygeneroval čísla v intervale 1-500, a vedla každého pripíše do uvodzoviek to isté číslo. Ak má niekdo záujem :

    for ($i=1;$i<501;$i++)
    {
    echo $i.' "'.$i.'"<br>';
    }
    ?>


    Vygenerovaný obsah som skopíroval do súboru STRINGS.LST a zapol som HL. Teraz mi namiesto popiskov zobrazovalo príslušné číslo popisku. Tak som si poprechádzal všetky položky menu HL a opísal som si, aké číslo sa v akéj kategóri nachádza. Potom som obsah súboru zmazal a popísal si čo je vlastne čo.

    Aby ste aj Vy nemuseli robiť takéto zdĺhavé, nudné a pomalé pokusy, môžete si stiahnuť súbor v ktoróm sú všetky popisky na ktoré som tako prišiel. Len si to nezabudnite pomeniť, niektoré sú naozaj všeliak schomolené (gramaticky). Ale väčšinu aj tak nebudete potrebovať meniť, napríklad záložku "Configuration". Preto si teraz ukážeme ako spraviť súbor STRINGS.LST ktorý bude definovať texty len v prvéj obrazovke menu (to je tá kde sa nachádza tlačítko na novú hru).

    Tak vytvorte nový textový súbor, a celý ho premenujte na strings.lst a vložte do neho tieto riadky :

    188 "Vratit sa do hry"
    189 "Zacat novu hru."
    190 "Lahke treningove misie na zaciatok."
    191 "Nacitanie ulozenej hry."
    192 "Ulozit hru."
    193 "Zmenenie ovladania a audio/video vystupu."
    194 "Citaj readme.txt subor."
    196 "Vypnutie hry."
    198 "Hraj multiplayer."
    530 "Vybrat iny MOD."

    400 "Precitajte si manual."
    402 "cstrikemanualmanual.htm" // cesta ku manualu vaseho modu


    Pozor, mäkčene sa nezobrazujú správne.
    Teraz tento súbor umiestnite do adresára "gfx/shell/" a môžete spustiť Half-Life. Namiesto starých popiskov by sa mali zobraziť nové. Ale povedzme že chcete zmeniť aj text pri vyberani naročnosti hry. Preto len pridáme nasledujúce riadky :

    200 "Hrat na lahkej narocnosti"
    201 "Hrat na strednej narocnosti"
    202 "Hrat na najtazsej narocnosti"
    203 "Navrat do hlavneho menu"


    Dúfam že štruktúru už chápete. Neni to nič zložité, teda len zistiť aké číslo ku čomu patrí. Hľadal som defaultne texty (tie ktoré sa normálne zobrazujú v HL) ale nič som nenašiel. Niesu v žiadnom súbore, ale ani v SDKčku, takže je to pre mňa ešte záhada. Ale verím že si vystačíte aspoň s tými na ktoré som prišiel, len si ich nezabudnite stiahnuť !

    SBORY KU LNKU :

    BODOVANIE LNKU
    Boduje sa ako v kole (1- vborn, 5-zl)
           

    Priemern znmka : 1.25
    Hlasovalo : 4

    KOMENTRE KU LNKU
    Poet komentrov ku lnku : 3

    1. Jackar Admin
    [12.03.2004-15:44] 176
    Pekne, pekne, konecne si niekto dal tu namahu yostavit podrobnz popis tzch textikov

    2. Wizz Admin
    [13.03.2004-18:58] 177
    ale bol som uz informovany Noxom, ze tieto texty su vypisane v SDKcku. Uz som ich tam nasiel

    3. Shade
    [10.05.2004-16:54] 196
    Da sa to spravit aj pohodlnejsie cez Resource Hackera, totiz tie texty su po kompilacii ulozene do suboru hl_res.dll

    Pre pridvanie komentrov muste by prihlsen
    Pokia ete nieste zaregistrovan, mete tak urobi TU

    Vyhadvanie

    Rozren vyhadvanie

    AREA 42
    Hlka
    Aj moj komp uz ma alergii na slovo Acer, vzdy kdyz to nekdo napise , tak mi pohasne obraz, DVD Rom se vysune tak rychlo ze tocici se DVD leta po pokoji jak urvana cirkularka a naskoci hlaska neco o prehrati systemu...

    J.D.Skalpel @ ICQ with Jackar

    Starie hlky >> Komentre >>

    Anketa
    Bavi vas aj moding inych hernych zanrov ako FPS ?

    1.Ano, strategie [29%]

    2.Ano, RPG [22%]

    3.Ano, sportove hry [27%]

    4.Nie, ine ako FPS neriesim [23%]

    Spolu hlasovalo : 4040
    Starie ankety >>

    Najtanejie
    1.Atomová bomba ako v crossfire (30332x)
    2.HL2: První kroky (29567x)
    3.Counter-Strike entity (21778x)
    4.Half-Life: Padlé Mìsto demo - Recenze (19815x)
    5.Pozadie pomocou textúry sky (18034x)
    On-Line
    Tieto strnky si prve ta 1 lovek.
    Sponzor webu
    Spriatelen weby
    Ikona na náš web
    Preklady hier, mapy do Half-life a CS, chat a mnoho ïalšieho
    Filmový svet pod lupou
    ceskemody.cz
    HL Zone
    Vše o HL2
    Scifi-guide.net
    Mappersky portal zaoberajuci sa hramy ako CoD1, MoH:AA ci SourceSDK HL2 ale aj mnohymi dalsimi ...
    Nosferatu - novy Slovensky mod o upiroch
    Terrorist attack mod do HL
    PSP novinky, forum, download
    AirSoft Team AlfaCommandos Bratislava
    ICQ - Lamerz bar
    V zujme ochrany duevnho zdravia redaktorov tu u viac ICQ panel nenjdete :P

    Vsledky vaeho snaenia sa mete njs na lamz.thelambda.sk ...

    Vetky texty publikovan na tchto strnkach s majetkom thelambda.sk alebo ich autorov.
    (C) 2003-2006 thelambda.sk VSETKY PRAVA VYHRADENE
    www.TheLambda.SK Enter RS
    Strnka bola natan za 0.53 seknd.